Voigtländer VM-E Nah- und Fernadapter

Der neue Voigtländer VM-E Nah- und Fernadapter erscheint im Dezember 2013! Neben der konventionellen Verwendung bietet dieser neue Adapter die Möglichkeit, den Nahbereich des Objektivs stufenlos zu erweitern, abhängig von der Brennweite des adaptierten Objektivs. Mit dem Adapter kann der Mindestabstand der VM Objektive verringert werden. Besonders bei Weitwinkelobjektiven ist dies gravierend und ermöglicht ganz neue Einstellungen und Bildergebnisse.

Weitere Informationen

Voigtländer Nah+ Systemadapter für VM-Bajonett-Objektive auf SONY Kameras mit E-Bajonett

Aktuelle Objektive

Anschluss

Fokussierbereich ohne Adapter

Fokussierbereich mit Adapter

Ultra Wide Heliar 12 mm F5,6 asph.

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 10,0 cm

Super Wide Heliar 15 mm F4,5 asph.

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 10,8 cm

Ultron 21 mm F1,8 asph.

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 17,6 cm

Color Skopar 21 mm F4,0 P-Type

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 15,6 cm

Color Skopar 25 mm F4,0 P-Type

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 18,8 cm

Ultron 28 mm F2,0

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 23,8 cm

Color Skopar 35 mm F2,5 Pancake II

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 29,8 cm

Nokton Classic 35 mm F1,4

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 28,8 cm

Nokton 35 mm F1,2 asph. II

VM

∞ bis 50 cm

∞ bis 27,7 cm

Nokton Classic 40 mm F1,4

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 33,4 cm

Nokton 50 mm F1,1

VM

∞ bis 100 cm

∞ bis 47,9 cm

Nokton 50 mm F1,5

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 41,8 cm

Heliar Classic 75 mm F1,8

VM

∞ bis 90 cm

∞ bis 63,7 cm

Bei Voigtländer nicht mehr verfügbar

Anschluss

Fokussierbereich ohne Adapter

Fokussierbereich mit Adapter

Nokton 35 mm F1,2 asph.

VM

∞ bis 70 cm

∞ bis 30,5 cm

Heliar 50 mm F2,0

VM

∞ bis 100 cm

∞ bis 49,1 cm

Ultra Wide Heliar 12 mm F5,6 asph.

M39

∞ bis 30 cm

∞ bis 9,1 cm

Super Wide Heliar 15 mm F4,5 asph.

M39

∞ bis 30 cm

∞ bis 10,3 cm

Color Skopar 21 mm F4,0

M39

∞ bis 50 cm

∞ bis 15,6 cm

Color Skopar 25 mm F4,0

M39

∞ bis 70 cm

∞ bis 19,9 cm

Ultron 28 mm F1,9 asph.

M39

∞ bis 70 cm

∞ bis 24,0 cm

Color Skopar 28 mm F3,5

M39

∞ bis 70 cm

∞ bis 22,8 cm

Ultron 35 mm F1,7 asph.

M39

∞ bis 90 cm

∞ bis 32,4 cm

Color Skopar 35 mm F2,5 C

M39

∞ bis 70 cm

∞ bis 29,8 cm

Color Skopar 35 mm F2,5 P

M39

∞ bis 90 cm

∞ bis 31,7 cm

Nokton 50 mm F1,5 asph.

M39

∞ bis 90 cm

∞ bis 44,3 cm

Heliar 50 mm F2,0

M39

∞ bis 100 cm

∞ bis 49,1 cm

Color Skopar 50 mm F2,5

M39

∞ bis 75 cm

∞ bis 43,2 cm

Heliar 50 mm F3,5

M39

∞ bis 100 cm

∞ bis 49,2 cm

Color Heliar 75 mm F2,5

M39

∞ bis 100 cm

∞ bis 68,4 cm

APO-Lanthar 90 mm F3,5

M39

∞ bis 100 cm

∞ bis 75,8 cm

Carl Zeiss ZM Serie

Anschluss

Fokussierbereich ohne Adapter

Fokussierbereich mit Adapter

Distagon 15 mm F2,8 [fliessend]

ZM

∞ bis 30 cm

∞ bis 12,5 cm

Distagon 18 mm F4,0

ZM

∞ bis 50 cm

∞ bis 14,5 cm

Biogon 21 mm F2,8

ZM

∞ bis 50 cm

∞ bis 17,2 cm

C Biogon 21 mm F4,5

ZM

∞ bis 50 cm

∞ bis 15,9 cm

Biogon 25 mm F2,8

ZM

∞ bis 50 cm

∞ bis 19,5 cm

Biogon 28 mm F2,8

ZM

∞ bis 50 cm

∞ bis 21,2 cm

Biogon 35 mm F2,0

ZM

∞ bis 70 cm

∞ bis 29,9 cm

C Biogon 35 mm F2,8

ZM

∞ bis 70 cm

∞ bis 29,9 cm

C Sonnar 50 mm F1,5

ZM

∞ bis 90 cm

∞ bis 47,4 cm

Planar 50 mm F2,0

ZM

∞ bis 70 cm

∞ bis 40,7 cm

Sonnar 85 mm F2,0 [fliessend]

ZM

∞ bis 100 cm

∞ bis 74,9 cm

Tele-Tessar 85 mm F4,0

ZM

∞ bis 90 cm

∞ bis 68,4 cm

 

Marcus Schwier, image architect. Born in 1964 in Düsseldorf, Germany, Marcus Schwier discovered his fascination for photography while in school. After earning his architecture degree in 1985, he worked in various architectural offices before returning to school in 1993 — this time to formally study photography at the Düsseldorf Art Academy. While at the Academy, Schwier experimented with camera obscuratechniques. Today, the freelancer works on both commercial and artistic projects, concentrating on landscape and architectural photography. Schwier has balanced the artistic work in his studio in Düsseldorf with his global career. On the one hand, he brings the highest standards to the images he shoots as a commercial photographer working on advertising concepts, brochures, and campaigns for such clients as Mercedes Benz, Audi, Thyssen-Krupp, and Deutsche Bank. On the other hand, he doesn’t lose sight of his artistic ambitions and is always looking for new and surprisingly compelling shots. His ground-breaking “Nightshots,” begun using film photography, builds on his Academy experience of shooting long exposures that emphasize the phenomenon of the night itself more than the subjects of the shots. Schwier explains that the nocturnal scene reduces an image to its barest meaning, since the most essential things are already lit; but almost as an afterthought, his long-exposure shots also succeed in bringing light into otherwise pitch-dark corners and niches, uncovering the strangeness of time and moment. Schwier is the recipient of major prizes and awards, including the DG Bank International Photography Award.