GITZO MOUNTAINEER Stative

Das Gitzo Mountaineer war 1994 das erste Carbonstativ der Welt und ist nun nach neuesten Maßstäben überarbeitet worden. Die Beine der neuen Mountaineer Stative sind aus Carbon eXact gearbeitet. Dieses Material macht die Stativbeine noch stabiler, da hochsteife Kohlenstofffasern für die dünneren Beinsegmente eingesetzt werden. Die Durchmesser der Beine wurden speziell in den unteren Segmenten vergrößert. Die Neugestaltung der oberen Stativschulter sorgt zusätzlich für mehr Stabilität. Darüber hinaus bietet Mountaineer G-lock Ultra eine verbesserte Version von Gitzos Schließsystem der Beine. Es ist jetzt noch einfacher und sanfter in der Bedienung, und das Eindringen von Sand und Staub wird minimiert. Das Ground Level-Set, welches bodennahen Aufnahmen dient, wurde komplett überarbeitet und lässt sich jetzt zügiger bedienen: ein neuer Entriegelungsring unter dem oberen Auflagenteller ermöglicht die schnelle Entnahme der Mittelsäule.

Vorteile:

• Erhöhung der Verdrehsteifigkeit

• Verbesserung der Benutzerfreundlichkeit

• Erhöhter Komfort

Marcus Schwier, image architect. Born in 1964 in Düsseldorf, Germany, Marcus Schwier discovered his fascination for photography while in school. After earning his architecture degree in 1985, he worked in various architectural offices before returning to school in 1993 — this time to formally study photography at the Düsseldorf Art Academy. While at the Academy, Schwier experimented with camera obscuratechniques. Today, the freelancer works on both commercial and artistic projects, concentrating on landscape and architectural photography. Schwier has balanced the artistic work in his studio in Düsseldorf with his global career. On the one hand, he brings the highest standards to the images he shoots as a commercial photographer working on advertising concepts, brochures, and campaigns for such clients as Mercedes Benz, Audi, Thyssen-Krupp, and Deutsche Bank. On the other hand, he doesn’t lose sight of his artistic ambitions and is always looking for new and surprisingly compelling shots. His ground-breaking “Nightshots,” begun using film photography, builds on his Academy experience of shooting long exposures that emphasize the phenomenon of the night itself more than the subjects of the shots. Schwier explains that the nocturnal scene reduces an image to its barest meaning, since the most essential things are already lit; but almost as an afterthought, his long-exposure shots also succeed in bringing light into otherwise pitch-dark corners and niches, uncovering the strangeness of time and moment. Schwier is the recipient of major prizes and awards, including the DG Bank International Photography Award.